Beszámolók

II. TÓALJA-KING-BAITS KUPA
Beszámoló és kedvcsináló a 2014. évi versenyre.

A Tóaljai Bányász HE. 2013 augusztusában második alkalommal rendezte meg 24 órás horgászversenyét. A versenyen kétfős csapatok indulhattak,a csapattagok egymás mellett horgásztak. A verseny teljesen „szabadfogású”, bármilyen sportszerű módszerrel engedélyezett a horgászat csuka, süllő és harcsa kivételével minden hal érvényes fogásnak számított. Az első verseny szponzor nélkül került megrendezésre, de úgy gondoltuk, hogy nem ártana egy kis támogatás.
Felkerestem Tari Istvánt a King-Baits termékek gyártóját és forgalmazóját, aki az első pillanattól kezdve partner volt a dologban. Szerettük volna, ha Istvánék is részt vesznek a versenyen, de már egy másik versenyre neveztek az adott hétvégén.
Ebből kifolyólag úgy döntöttünk Csabi cimborámmal, hogy végighorgásszuk ezt a versenyt kizárólag István termékeivel, igy a King-Baits is képviselteti magát valamilyen szinten.

A verseny napján a 32 nevezett csapat teljes létszámban megjelent.

A létszámra való tekintettel két szektorra osztottuk a mezőnyt.

Ragyogó napsütés és tükör víz fogadta a versenyzőket a sorsolás után.

Az elmúlt napokat egyenletes, frontmentes időjárás jellemezte. Nappal izzasztó hőség, majd hűvös éjszaka várt a versenyzőkre. A lecke fel van adva, mindenki törhette a fejét, hogy a megfelelő stratégiát megtalálja.
A mi sorsunkat cimborám vette a kezébe és a sorsoláskor a sekélyebb „A” szektort húzta. Ezzel a húzással szerte foszlatta rakós botos álmaim,mivel nem sok esélyt láttam arra,hogy a 13méteres távon,méteres vízben,az adott időjárási viszonyok mellett halat tudjak fogni. Némi markeres helykeresés után úgy döntöttünk, hogy egy-egy feeder bottal 70 méteres távon,a szektorunk két szélét fogjuk horgászni. A szektor közepén pedig 30 méterre egy közös etetésen match bottal kergetjük a halakat. A szomszédok 40-50 méterre alapoztak, ezért úgy döntöttünk, hogy egy minimális mennyiséget mi is folyamatosan etetünk erre a távra. Ha nem is horgásszuk meg ezt az etetést, de az arra bóklászó halakat állítsuk meg. Ekkor még nem is sejtettük, mekkora jelentősége lesz ennek a döntésnek.
Megszólalt a verseny kezdetét jelző dudaszó és hamarosan érkeztek a hírek az első fogásokról. A KUKA-Team jól kezdett, rakós távra beállt a hal.

Kaszás Géza jókedve ne alaptalan, folyamatosan húzták a kárászt.

A „Gyurik” sem kezdték rosszul a napot.

Akinek jött a nagy,

Volt aki a kicsit is megbecsülte

Az első mérlegelés után láthattuk, hogy nagyon szélsőséges eredmények születtek mindkét szektoron belül.
A szektorok szélső helyein horgászó csapatok magasan verték a mezőnyt. Voltak csapatok, akiknél nem volt mérlegelni való és őszintén mondhatom, hogy minket sem kápráztatott el saját fogásunk.
A távoli etetésről sikerült néhány dévért kivarázsolni, de darabosabb hal nem jelentkezett.
Mint már a bevezetőben említettem, a versenyen a King-Baits termékeit használtuk. A feederes pecánál használt anyag nem volt ismeretlen számomra, mivel már több alkalommal is használtam eredményesen. Ez nem más mint a Method Feeder -T1 és a Ponty széria fokhagyma ízesítésű anyagok keveréke.

A két etetőanyag keverék erősen fűszeres ízvilággal rendelkezik. A fűszeres ízek egész évben, évszaktól függetlenül jól szoktak működni ezen a vízen. A kánikulára való tekintettel kiegészítettük még némi halliszttel és frissen őrölt kendermaggal, amit nem pörköltünk meg. Az etetőanyag tartalmaz aminosavakat, proteineket, étvágyfokozókat.
A hozzáadott halliszttel kapott egy kis büdös háttér ízt a fűszeresség mellé. Az őrölt kenderrel az egyébként is jól bontó etetőanyag még gyorsabban oldódik, az olajtartalma miatt az ízek gyorsabban terjednek a vízben. Az alapetetésre szánt kész keveréket, a benne található többféle méretű pelleten kívül repcével, kendermaggal és kukoricával tettük teljessé.

Csaliként Fluo Ponty Pellet került a csalitüskére.

Az úszós peca eredménye öt óra után két tenyeres dévér. ”Ez mi?” Értetlenül álltunk.
Bevallom őszintén, hogy ehhez a módszerhez nem igazán volt tapasztalatom etetőanyagok terén.
A verseny előtt István segítségét kértem és meg is kaptam a választ.

A csomagot kibontva egy könnyű, nagyon laza szerkezetű etetőanyagot találunk, ami rendkívül kellemes illattal párosul. A víz megfelelő adagolásával szinte a teljes vízoszlop meghorgászható vele. Nagyon ügyeltünk a részletekre.
Szinte szárazon, éppen csak annyira vizezve, hogy csúzlizható legyen, a keverék szétesett és elterült a tükörsima vízfelszínen majd nagyon lassan süllyedt. Tökéletesen működő anyag vízközti pecára. Láttuk, ahogy a halak úszkálnak a nagyon lassan süllyedő ködszerű felhőben, de a csali nem izgatta fel őket. Bíztunk benne, hogy az idő előrehaladtával változni fog a helyzet.

A késő délutáni mérlegelésnél egyre több helyen mérlegeltek szép fogásokat

Szép vegyes teríték

A mellettünk horgászó Boxi-Művek már több mint húsz kilót vert ránk ilyen méretű pontyokkal

A balinok is egyre aktívabbak, rengeteg hasonló méretű került a haltartókba

balin-balin hátán

A vacsora után izgatottan tértünk vissza a horgászhelyekre, és újult erővel vágtunk bele a pecába. Ahogy kezdett sötétedni egyre jobban evett a hal. Egyre többfelé hallottuk megszólalni a jelzőket és a levegőben röpködő, ide-oda cikázó fejlámpák fénye is erre utalt. Nekünk is eljött végre a várva-várt pillanat, amire egész nap vártunk. Csabi cimborám úszója eltűnt. Vettem is ki mindjárt az egyik feedert és már repült is az úszó, aminek nem volt ideje beállni. Folyamatosan húztuk végre a keszeget. A benti etetésről is egyre gyakrabban jelentkeztek a kapások. Szép darabos dévérek jöttek, de úgy döntöttünk, hogy csalit váltunk. A fokhagymás-mentás pellet helyett, T1 oldódó bojli került a hajszálelőkére, abban bízva, hogy végre sikerül pontyot is fogni.

A fűszeres golyót előre beáztattuk a tó vizébe, így már egy oldódásnak indult, kocsonyás külső rétegű csali került az etetésre.

Mivel a benti etetésen sok lehet a keszeg ezért, próbaképpen, a közelebbi etetésre dobtam. Mint már említettem, ezt az etetést csak abból a célból alakítottuk ki és etettünk rá folyamatosan, hogy a szomszédoktól elhúzzuk a halat ebben a sávban. Dobás után két perc sem telt el, kiegyenesedő spicc jelezte, hogy valaki elkérte a csalit. Ráemeltem a botra, minimális ellenállás: ”Megint dévér” nyugtáztam magamban. Gyorsan „csörlőztem” kifelé a halat, mivel az úszóm is eltűnt. A „csörlős” technikának hatalmas csobbanás vetett véget 5-6 méterre a parttól. A dévérnek hitt, majd hat kilós amur eddig hagyta magát vontatni és hogy matracra kerülhetett az csak a lazán hagyott féknek köszönhető. A szívbajt hozta rám ez a hal. Még remegő térdel és kézzel álltam bele a következő dobásba, ami mellé is ment rendesen. Nem volt időm újat dobni, cimborám hala merítésre várt.

Csabi és egy 5.80-as

Ez pedig a bizonyíték arra, hogy nem kell mindenáron pontosan dobni. A kisebbik az elrontott dobás eredménye, a nagyobbiknál már szándékosan dobtam még távolabb az etetéstől. Ez is megért egy próbát.

Lassan kezdtük behozni a hátrányt. A kapástalanság ellenére egész nap folyamatosan 10-15 percenként újat dobtunk így volt kaja bőven az etetésen. Egész éjszaka ott tudtuk tartani a halat és a reggeli mérlegelés után örömmel nyugtáztuk, hogy három kilós előnnyel mi vezetjük a szektort. De még nincs vége!

Egy szép amur a szomszédból

Munkamegosztás „Gyurik” módra

A hajrá pillanatai

Megszólal a verseny végét jelző dudaszó. Jön az utolsó mérlegelés

Ékes bizonyíték a tó balin állományára. Kaszás Géza és Kuborczik Tomi 20 kiló felett
Mérlegelt, kizárólag csak balint az utolsó körben. Ügyesek a fiúk!

Az ott egy Garda a kezemben, amiből hat darabot sikerült fogni a verseny alatt

Hamarosan minden kiderül, de amíg nincs eredmény-

be kell érni ezzel!

Jó étvágyat mindenkinek!

Eredményhirdetésre várva.

Az abszolút első helyezett „KU-KA Team” : 105.200gr. fogással

2. a Gyurik-Team : 85.050gr

3. a King-Baits Gu-Bo Team: 58.530gr

Legnagyobb hal 7.850gr

Nagyon örülök, hogy újra egy családias hangulatú, fordulatos versenyen vagyunk túl. Örülök, hogy a King-Baits termékek verseny körülmények között ismét bizonyítottak.
Egyúttal üzenem mindenkinek: „nem attól jó egy etetőanyag vagy csali, mert agyon reklámozzák!”

Végezetül, de nem utolsó sorban, Tari Istvánnak köszönet a hozzáállásáért és a szponzori támogatásért.
Gratulálunk a jelenlegi termékeihez és sok sikert kívánunk az újabb fejlesztésekhez.
Köszönet minden csapatnak a sportszerű, kulturált magatartásért.
Köszönöm a segítséget mindenkinek, aki részt vett a verseny lebonyolításában.
Gratulálok minden horgásztársnak, akiknek sikerült szép eredményt elérni és remélem, hogy
azok, akik nem voltak igazán eredményesek nem csüggednek és újra megpróbálják legközelebb.
Remélem mindenki jól érezte magát és viszontlátjuk egymást a következő versenyen.
A versenykiírást hamarosan megtaláljátok Tóalja honlapján és a horgászboltokban.

Hamarosan találkozunk, de addig is, görbüljön mindenkinek! A King-Baits legyen veletek!

Az I. Tóalja kupa 17 csapat részvételével

2012. augusztus 25-26.-án megrendezésre került az első, 24-órás páros horgászverseny tóalján. Már régóta tervezgettük egy ilyen verseny megrendezését, de egészen idáig, csak az elméletig jutottunk. Egyszer aztán megesett, hogy egy késő esti horgászatom alkalmával, két szép halat is sikerült fogni egymás után. Szerettem volna néhány képet készíteni róluk, de mivel nem volt nálam gép, így rácsörögtem az elnök úrra, hogy tolja ki a biciklit egy fényképezőgép kíséretében. Hamarosan jött is. Miután kellőképpen kigyönyörködtük magunkat, és néhány fotó után visszaengedtük a két potykát, újra felröppent a gondolat. Két szép hal, és egy kellemes nyári éjszaka? Talán ez kellet ahhoz, hogy kellő keppen lázba jöjjünk és rászánjuk magunkat egy ilyen verseny lebonyolítására. Felvázoltam Ivánnak, hogy én egy olyan versenyt szeretnék, ahol nem a díjazás és a bevétel a lényeg. Alacsony nevezési díj, minimál díjazás és rugalmas szabályok. Nem volt ellenvetés.” Csináld a plakátot, szórd szét, aztán majd lesz valahogy.”

Már másnap megtámadtam a hirdetőtáblákat, aminek meg is lett az eredménye.

És eljött a nagy nap. A felkelő nap első sugarai, már a parton találták a maroknyi szervező csapatot.
Mit felejtettünk el? A pálya kitűzve, a Gyurcsák büfé megérkezett, nagy baj már nem lehet.
Közben a versenyzők is szállingóznak. Regisztráció ok, megvan mind a 17 csapat.
A reggeli kávé és egy kis szíverősítő után nincs más hátra, jöhet a sorsolás.
Előkerültek a számozott, pálinkával megtöltött poharak, melyek segítségével fény derült arra, hogy ki, hányadikként fog horgászhelyet választani.

"Na lássuk!"

"Lehetne repetázni?"

A sorsolás eredménye

Lassan mindenki elfoglalta a helyét

Van aki nagyon készül

Van aki már "kész" van

Na és aki "Superman-ül" érzi magát

Na, akkor kezdjük! Megyek dudálni!

Pontosan 10: 00-kor kezdetét vette a verseny. Nehezen indult a halfogás, de ez várható is volt.
Az autók, a nehéz etetés zaja kellőképpen elriasztotta a halakat. A 35 fok árnyékban,
ami egyébként az egész hetet jellemezte, szintén nem kedvezett a halak kapókedvének.

Voltak, akik a finom szerelékben és az apróbb halakban bíztak.

Mások a durvább cucc-nagy hal elméletet próbálták átvinni a gyakorlatba.

Az első mérlegelés után nyilvánvalóvá vált, hogy nem a pontyok és az amurok lesznek a verseny főszereplői.

Keszegek, kárászok és kisebb-nagyobb balinok garázdálkodtak az etetésen.
Első körben azok döntöttek jól, akik rájuk vadásztak.

Az egyesen horgászó KÉT SZAKÁL jól indított. A keszegek mellett pontyot is adott a szélső hely.

A szélső hely eredményessége nem meglepő. Az viszont igen, hogy a pálya közbenső részein meglehetősen gyenge fogási eredmények születtek. A hétköznapokban legjobban horgászott, folyamatosan etetett helyeken is nagyon kevés volt a hal. Sokan viccelődtek, hogy nincs hal a tóban. Mi tudjuk hogy van, hiszen csak keszegből 70 mázsát telepítettünk az utóbbi időben. Azt viszont nem kell elfelejtenünk, hogy verseny van. Márpedig aki volt már versenyen ezen a tavon az tudja, hogy ez nem könnyű pálya. Természetesen kell a szerencse is, de ezen a tavon elválik, hogy ki az igazán jó horgász. Ezt a vizet komolyan kell venni, ha eredményt akar elérni az ember. Számomra is meglepő, sőt ijesztő volt a tény, hogy Gubán Csabi ( aki ismeri tudja róla, hogy egy megszállott, rutinos versenyző, aki kiigazodik ezen a vízen) 600gr. halat kínlódott össze az első mérlegelésig. Szerencsére a versenyzők kedvét nem vette el a kezdeti sikertelenség:”Van még ídő bőven, legalább van lehetőség tesztelni a szomszéd pálinkáját” Az ehhez hasonló kijelentések után rá kellett jönnünk, hogy minket szervezőket jobban idegesít a dolog mint a versenyzőket. Bíztunk benne, hogy a következő mérlegelésnél több dolgunk lesz.

A türelem mintaképe.

Várunk türelmesen

És a türelem „halat”terem. A délutáni kávét osztottam a versenyzőknek amikor is örömmel nyugtáztam, hogy egyre több helyen görbül a bot.

"na húzd meg szépen!"

"Gyere csak!"

Úgy néz ki megéheztek a halak. Viszont eljött a vacsora ideje a horgászoknak is.

Aki kóstolta már Piri néni babgulyását annak nincs az a hal amiért ezt kihagyná.

Magáért beszél.

Na ez az „etetés”gyorsan beérett.

Vacsora után a versenyzők újult erővel láttak neki a halfogásnak.

Alapozás éjszakára. Vajon melyik lesz a tuti?

Vasárnapra hidegfrontot ígérnek az időjósok. Mindannyian bíztunk benne, hogy jó lesz az éjszaka.

Az esti mérlegelés is azt mutatta, hogy egyre jobban eszik a hal.

Egy szép vegyes teríték.

Lassan besötétedett. Egyes csapatok a pihenést választották. Egy nagyobb alapozó etetés után, lepihenve várták a darabosabb halak jelentkezését. Volt, akik elé olyan szinten beállt az apróhal, hogy szinte reggelig le sem tették a match és spicc botokat. Gubán Csabi is közéjük tartozott, aki egy percre sem hunyta le a szemét a verseny ideje alatt. Az egész versenyt match bottal a kézben horgászta végig, amiről valószínűleg pajszerrel kellet lefeszigetni az újait a verseny végén. Vass Karcsi volt a másik véglet. A nappali órákat „antihorgászattal” töltötte és csak az esti órákban elevenedett meg . Utólag azt kell mondjam tudhatott valamit. A mezőny végéről a hajnali órákra felküzdötték magukat és már dobogós helyért küzdöttek.

Karcsi és egy éjszakai torpedó

Az első helyen álló KÉT SZÁL már behozhatatlannak tűnő előnnyel vezette a mezőnyt. Gubán Csabiék magabiztosan őrizték a második helyet. Vass Karcsiék a Végh-Bódás párossal viaskodnak a harmadik helyért. Fej-fej mellett hol az egyik, hol a másik csapat volt előrébb egy hajszállal. Izgalmas lesz a vége az biztos. A reggeli mérlegelés újabb fordulatot hozott, hiszen négy másik csapatnak is sikerült beszállni a végjátékba. Két-három kilós hátrány nem leküzdhetetlen , egy kis szerencse egy-egy jobb hal és bármi megtörténhet.
Gyurcsák Marci a reggeli órákban tíz perc alatt 14db Balint rámolt ki egymás után hatos spiccel. A balinokra való tekintettel soron kívül mérlegeltünk és újra arra a következtetésre jutottunk, hogy bármi megtörténhet.

Gyuszinak jöttek a pontyok, Marci a keszegnépet és a balinokat aprította

A beígért hidegfront nem érkezett meg. Ettől függetlenül javultak a fogási eredmények. Minden csapatnál volt tennivalója a mérlegelőknek. Főleg keszeg és kárász adta a zsákmány nagy részét, de már jóval több ponty tette tiszteletét az előző naphoz képest. A keszegek, kárászok mérete is nőtt és néhány ritkábban fogható halfaj jász, paduc, garda is színesítette a haltartók tartalmát.

Csampa Gyuri és egy szép kárász. 32 fog 1 bodorka.

De az idő nem áll meg és megszólalt a verseny végét jelző dudaszó. Jött az utolsó mérlegelés.

A KÉT SZAKÁL a verseny elejétől végig az élen állt és nem is adták ki kezükből a győzelmet.

Gubán Csabi végigküzdötte a 24 órát . Ezzel a fogással esélyesek a TESÓK egy dobogós helyre.

Gyulát nem hagyták cserben a pontyok, jogos az öröm. Ez a hal dobogós helyet érhet.

Hamarosan minden kiderül

Eredményhirdetésre várva

A „minimál” díjazás

Már a plakáton is felhívtuk mindenki figyelmét arra. hogy a verseny mottója:
MINIMÁL NEVEZÉSI DÍJ , MINIMÁL DÍJAZÁS és NO PROFIT

Eredetileg az első három csapatot és a legnagyobb halat fogó versenyzőt jutalmaztuk volna kupával és ingyenes nevezéssel a jövő évi versenyre. Vass Karcsi azonban egy csomaggal érkezett , amit a dobogós csapatoknak ajánlott fel.

A végeredmény

1. Két szakál
2. Tesók
3. Végh-Bódás

Végezetül köszönöm minden csapatnak a hozzáállását. Örömmel tölt el az a tudat, hogy volt és van értelme olyan versenyt rendezni ahol nem a nyeremény a lényeg az csak egy kis ráadás. Örömmel tölt el, hogy nagyon jó társaság verbuválódott össze és egy jó hangulatú versenyen vagyunk túl bármiféle vita és probléma nélkül. Bízom benne hogy 2013-ban újra találkozunk!